Bort med det gröna ooch in med det röda!

07.11.2013 22:58

Idag har jag kollat runt på frisörsalonger som jag kan praktisera på här i stockholm under våren. Jag ska ut varje fredag till en salong så det börjar bli dags att kolla läget och börja söka nu. Eftersom jag inte har en aning om vilken sorts salong jag vill till så är det så jäkla svårt att börja söka då det finns så många olika med helt olika utbud. Det var en salong som fastnade lite extra när jag googlade runt lite på nätet. Den heter Ekman hair och jag har aldrig hört talas om dem innan, men det låter som en sjukt bra salong så man kan ju alltid kolla om de skulle kunna tänka sig att ha lilla mig där. Får se vart jag hamnar, får kolla runt lite nu så kanske jag söker om en vecka eller något sånt när jag hunnit spana läget lite bland alla salonger.

Dessutom har jag idag äntligen tagit bort de gröna partierna som jag har haft i håret. Alla har trott att det var med meningen, att jag lade i en grön färg. Så var alltså inte fallet för senast jag kollade min färglära blir rött och lila inte grönt, men tydligen. Man lär sig något nytt varje dag!  Som tur var så var det lätt att ordna så vi lade lite rött på det gröna och vips så är jag brunhårig igen - fast jag kan ju inte vara helt normal så vi lade i lite extra rött. Så nu är det RÖTT! och Jag älskart! Hihi

Halvbra bild på färgen. Puss och godnatt från sängen ! // ElWa